EBS rijdt vanaf 27 maart een verder aangepaste dienstregeling in Haaglanden

Foto: Redactie Zoetermeer (pixabay.com)

Door de verscherpte maatregelen in de strijd tegen het coronavirus, in combinatie met stijgende ziekmeldingen onder OV-medewerkers, moet EBS opnieuw haar dienstregeling aanpassen. De aangepaste dienstregeling gaat in op 27 maart a.s. en is gebaseerd op de ‘zondagdienstregeling plus’.

Aangepaste dienstregeling vanaf vrijdag 27 maart De aangepaste dienstregeling is voor een groot deel hetzelfde als op zondag. Het verschil is dat de zondagdienstregeling wat later start dan doordeweeks. Om ervoor te zorgen dat mensen wel op tijd op hun werk kunnen zijn, starten de aangepaste dienstregeling dus 2 uur vroeger: we rijden dan tussen 06.00 en 22.30 uur. Reizigers moeten vanaf vrijdag rekening houden met gewijzigde vertrektijden en lagere frequenties.

De wijzigingen per lijn zijn als volgt:

  • Lijn 30, 31, 37, 45, 51, 60, 61, 62, 63, 64, 70, 455 en 456: rijden 2x per uur
  • Lijn 32, 33, 71 en 72: rijden 1x per uur
  • Lijn 34: rijdt alleen op maandag t/m vrijdag 1x per uur tussen 6:00 en 18:00 uur
  • Lijn 43: rijdt overdags 2x per uur en ’s avonds 1x per uur
  • Lijn 44: rijdt overdags 2x per uur en ’s avonds niet
  • Lijn 46: rijdt overdags 2x per uur en ’s avonds niet
  • Veilinglijnen: rijden alleen op ma t/m vr hun gewone dienstregeling
  • Lijn 42, 50, 53, 69, 73, 74 rijden NIET meer.

De Delfthopper en Buurtbus Nootdorp-Pijnacker niet meer tot nader order. De veiligheid en gezondheid van de reiziger en de medewerkers staat bij EBS voorop. In de kleine busjes kunnen we helaas niet voldoende social distancing toepassen om besmetting met Corona te voorkomen.

Reizigers kunnen de aangepaste dienstregeling in de reisplanner op www.ebs-ov.nl vinden. Ook op reisplanners als 9292 en de digitale borden op haltes en busstations beschikken over de aangepaste dienstregeling.

Handhaving onderlinge afstand

Door de richtlijnen die de overheid heeft uitgevaardigd, is het aantal reizigers in het openbaar vervoer de afgelopen tijd sterk gedaald. De noodzaak om ook in het openbaar vervoer een onderlinge afstand van 1,5 meter te handhaven, heeft bovendien consequenties voor het aantal reizigers dat zij per rit kunnen vervoeren. In overleg met andere vervoerders treffen zij daarvoor maatregelen.

Een ongewenst bijeffect van de maatregelen is dat zij merken dat veel reizigers verzuimen om in- en uit te checken in de bus en op die manier zwartreizen. Hierdoor missen zij inkomsten, boven op de inkomstenderving door de daling van het aantal reizigers. EBS doet dan ook, samen met de andere openbaarvervoerbedrijven, een dringend beroep op de reizigers: Betaal voor je reis.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen