PVV stelt vragen over relatie bewoners en woningbouwcorporatie

Foto: PVV Zoetermeer

De PVV concludeert uit een bericht van bewoners van het Fonteinbos dat de afrekening service- en stookkosten over 2019 van alle bewoners van de flat is uitgesteld, terwijl deze normaliter al in juni of juli had moeten plaatsvinden.

De bewoners verbazen zich hierover, gezien Vestia volgens hen geen valide reden heeft opgegeven waarom dit het geval is. Ook ervaren bewoners de verdere communicatie hierover met Vestia als lastig, schrijft de fractie in de toelichting op schriftelijke vragen.

Bovengenoemde situatie is niet de eerste keer dat problemen zich voordoen in de relatie tussen bewoners van het Fonteinbos en de woningbouwcorporatie. Uit een bericht van 23 augustus 2019 bleek dat bewoners geen vertrouwen meer hadden in de woningbouwcorporatie vanwege o.a. gebrek aan vertrouwen in een renovatie. Daarna zijn nog meermaals berichten verschenen waaruit blijkt dat de verhouding tussen woningcorporatie en bewoners op zijn minst als moeizaam te omschrijven is.

Dat bewoners nu opnieuw worden geconfronteerd met problematiek, ditmaal in de vorm van een fors uitgestelde afrekening, valt bij hen dan ook niet in goede aarde. Bewoners zitten in deze financieel onzekere tijden immers te wachten op een eventuele teruggave, of willen zij tijdig weten hoeveel zij moeten bijbetalen om daar rekening mee te kunnen houden in de financiƫle boekhouding.

De PVV is van mening dat de problematiek aan het Fonteinbos nu echt eens afgelopen moet zijn, en dat inwoners zekerheid dienen te krijgen over de financiƫle situatie.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen